I.
ORGANIZAREA SCOLII
Scoala,
ca unitate de invatamant, este structurata conform statului de organizare
astfel:
- Conducerea
- Catedra de Pregatire Specifica
- Catedra de Pregatire Juridica
- Catedra de Limbi Straine si Stiinte Socio-Umane
- Catedra de Ordine Publica
- Serviciul metodica - planificare
- Componenta Metodica si Resurse Pedagogice
- Componenta Muzica
- Formatiuni de studiu
- Cursuri de Cariera
-
Structura de Securitate
- Birou
Intendenta
- Comunicatii si Informatica
- Tehnic
- Administrarea
Patrimoniului Imobiliar
-
Marketing - Achizitii
- Resurse Umane
- Componenta Securitate si Sanatate in Munca
-
Psihosociologie
- Juridic
- Relatii
Internationale
-
Secretariat
- Management Stari Exceptionale, Inzestrare, Planificare Misiuni
si Personal de Serviciu
- Componenta Management Stari Exceptionale,
Inzestrare, Planificare Misiuni si Personal de Serviciu
- Componenta Personal de Serviciu
- Financiar
Conducerea
este formata din:
- director;
- director adjunct (pentru invatamant);
- director adjunct (pentru logistica).
Directorul
este autoritatea investita legal cu dreptul sa exercite comanda
asupra intregului personal al scolii. El este ordonatorul de credite
al scolii, reprezinta institutia si poarta raspunderea pentru
capacitatea de actiune, disciplina si starea morala a personalului
din subordine, pentru integritatea patrimoniului. Directorul
indeplineste si sarcini specifice formarii initiale si continue a
personalului, iar in functie de situatie, poate transmite temporar,
prin delegare, atributiile si sarcinile sale unor persoane
subordonate. Delegarea nu diminueaza responsabilitatea directorului
in fata superiorilor.
Adjunctii directorului
constituie autoritatea investita sa participe la actul de conducere
a scolii. Pentru a asigura continuitatea conducerii, ei se
informeaza permanent despre dispozitiile date si primite de catre
directorul scolii in toate domeniile de activitate si in mod
deosebit in domeniul lor de competenta si prezinta propuneri de
executare a acestora. Dupa caz, adjunctilor directorului le pot fi
stabilite de catre director atributii concrete care le dau dreptul
de a da dispozitii întregului personal al scolii.
a) Directorul adjunct
cu atributii pe linie de invatamant
se subordoneaza nemijlocit directorului scolii si raspunde de
continutul, organizarea, planificarea si conducerea activitatilor
didactice din scoala; raspunde de organizarea si coordonarea tuturor
activitatilor necesare asigurarii unei inalte capacitati de actiune
a scolii, de mentinere a ordinii interioare si a disciplinei in
scoala; îndeplineste atributiile sefului Structurii de Securitate
si sarcinile specifice de asigurare a ordinii si sigurantei
publice.
b) Directorul adjunct
cu atributii pe linie de logistica
se subordoneaza nemijlocit directorului scolii, in fata caruia
raspunde de intreaga activitate din domeniul logistic, asigura
logistic procesul de invatamant si indeplineste toate sarcinile si
atributiile prevazute in instructiunile de specialitate in vigoare.
II. STRUCTURI DE BAZA ALE INVATAMANTULUI
(1) Catedra de Pregatire Specifica
este structura specializata a scolii care are ca obiectiv specific
asigurarea continutului stiintific si educativ al invatamantului in
domeniul realizarii supravegherii si controlului trecerii frontierei
de stat, combaterii infractionalitatii transfrontaliere, utilizarea
tehnicii de calcul şi comunicaţii şi intervenţiei poliţieneşti,
realizarea integrală a scopurilor şi obiectivelor didactice
stabilite pentru elevi şi cursanţi, dezvoltarea şi modernizarea
bazei materiale didactice, perfecţionarea pregătirii de specialitate
şi metodice a personalului didactic. Asigură realizarea obiectivelor
fundamentale la modulele şi competenţele stabilite, precum şi
perfecţionarea pregătirii personalului şcolii pe linie de
specialitate.
(2) Catedra de Pregatire Juridica
asigura continutul stiintific si educativ al invatamantului în
domeniul noţiunilor generale despre stat şi drept, aplicării
legislaţiei naţionale specifice, a regimului juridic frontalier
european şi al spaţiului Schengen, constatării şi sancţionării
contravenţiilor, întocmirii actelor de constatare penală pentru
infracţiunile de frontieră, cercetării criminalistice a
infracţiunilor de frontieră, protecţiei juridice a drepturilor
omului, realizarea integrală a scopurilor şi obiectivelor didactice
stabilite pentru elevi şi cursanţi, dezvoltarea şi modernizarea
bazei materiale didactice, perfecţionarea pregătirii de specialitate
şi metodice a personalului didactic în domeniul aplicării
legislaţiei naţionale specifice, a regimului juridic frontalier
european şi al spaţiului Schengen, constatării şi sancţionării
contravenţiilor, întocmirii actelor de constatare penală pentru
infracţiunile de frontieră, cercetării criminalistice a
infracţiunilor de frontieră, protecţiei juridice a drepturilor
omului şi drept umanitar. Asigură realizarea obiectivelor
fundamentale la modulele şi competenţele stabilite, precum şi
perfecţionarea pregătirii personalului şcolii în aceste domenii.
(3) Catedra de Limbi Straine si Stiinte Socio-Umane
asigura continutul stiintific si educativ al invatamantului la
modulele şi competenţele de profil socio-uman şi limbi străine,
realizarea integrală a scopurilor şi obiectivelor didactice,
dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale didactice,
perfecţionarea pregătirii de specialitate şi metodice a personalului
didactic în domeniul limbilor străine şi ştiinţelor socio-umane.
Asigura perfectionarea pregatirii personalului scolii, conform
reglementarilor in vigoare, in domeniul limbilor straine.
(4) Catedra de Ordine Publica
asigura continutul stiintific si educativ al invatamantului in
domeniul ordinii şi siguranţei publice, utilizării armamentului,
conducerii autovehiculelor, educaţiei fizice şi intervenţiei
poliţieneşti, realizarea integrală a scopurilor şi obiectivelor
didactice stabilite pentru elevi şi cursanţi, dezvoltarea şi
modernizarea bazei materiale didactice, perfecţionarea pregătirii de
specialitate şi metodice a personalului didactic în domeniul ordinii
şi siguranţei publice, utilizării armamentului, conducerii
autovehiculelor, educaţiei fizice şi intervenţiei poliţieneşti.
Asigură realizarea obiectivelor fundamentale la modulele şi
competenţele stabilite, precum şi perfecţionarea pregătirii
personalului şcolii în aceste domenii.
(5) Serviciul Metodică-planificare
este structura specializată a şcolii care are ca obiectiv specific
asigurarea coordonării forţelor, mijloacelor şi resurselor aflate la
dispoziţie în vederea îndeplinirii atribuţiilor şcolii pe linie de
învăţământ, răspunzând de organizarea, planificarea şi evidenţa
activităţilor de învăţământ, de modernizarea procesului
instructiv-educativ, precum şi de perfecţionarea pregătirii metodice
şi psihopedagogice a personalului didactic şi didactic-auxiliar.
Este subordonat nemijlocit directorului adjunct (pentru invatamant).
Serviciul Metodică-planificare are în subordine următoarele
compartimente:
a) Metodică și resurse pedagogice – structură cu atribuții în
domeniul asistenței pedagogice și metodice, a monitorizării
activității didactice a profesorilor, cercetării psiho-pedagogice la
nivelul instituției și dezvoltării politicilor educationale.
b)Muzica – structură cu atribuții în domeniul organizării si
desfășurării activităților cultural-educative, artistice și sociale
de la nivelul scolii, precum și de ambientare a spațiilor de
învățământ și cazare a elevilor.
(6) Formatiunea de studiu
este structura specializată a scolii care are ca obiectiv specific
realizarea activităţii de instruire şi educare a elevilor, formarea
la acestia a calităţilor profesionale şi morale necesare în
viitoarea cariera.
(7) Cursuri de Cariera
este structura specializată a şcolii, care are ca obiectiv specific
realizarea activităţii de instruire şi educare a cursanţilor.
III. STRUCTURI DE ASIGURARE A PROCESULUI DE INVATAMANT
(1) Structura de securitate
are ca obiectiv specific asigurarea aplicarii prevederilor
legale privind prevenirea incidentelor de securitate pe
linia informatiilor clasificate și ţine evidenţa situaţiei
autorizării accesului la informaţii clasificate a
personalului unităţii.
(2) Biroul Intendenţă
este structura specializată a şcolii care are ca obiectiv
specific asigurarea activităţii de hrănire şi echipare a
elevilor, cursanţilor şi personalului şcolii, precum şi
asigurarea normelor legale cu rechizite şcolare.
(3) Compartimentul Comunicaţii şi informatică
are ca obiectiv specific asigurarea întreţinerii şi funcţionării
în bune condiţii a tehnicii IT, comunicaţiilor, legăturilor
radio/fir şi aplicaţiilor informatice într-o concepţie unitară
în instituţie.
(4) Compartimentul Tehnic
este structura specializată a şcolii care are ca obiectiv
specific asigurarea instituţiei cu mijloace tehnice de
mobilitate terestră, carburanţi-lubrifianţi, echipamente de
supraveghere şi control la trecerea frontierei, echipamente de
cercetare criminalistică şi probare a faptelor infracţionale,
armament, muniţii, mijloace de geniu şi mijloace specifice de
ordine publică.
(5)
Compartimentul Administrarea Patrimoniului Imobiliar
este structura specializată a şcolii care are ca obiectiv specific
asigurarea evidenţei de cadastru a patrimoniului imobiliar,
curăţeniei şi ordinii interioare în clădiri, efectuarea
inventarierii mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar, a
lucrărilor de reparaţii curente la clădirile şi instalaţiile
aferente şi executarea lucrărilor de investiţii pentru dezvoltarea
şi modernizarea şcolii.
(6) Compartimentul Marketing-achiziţii
este structura specializată a şcolii care are ca obiectiv specific
aplicarea legislaţiei din domeniul achiziţiilor publice, derularea
procedurilor de atribuire şi a achiziţiilor directe, încheierea
contractelor de furnizare, servicii sau lucrări necesare
desfăşurării activităţii instituţiei.
(7) Compartimentul Resurse Umane
este structura specializată a şcolii care are ca obiectiv specific
aplicarea reglementărilor privind recrutarea, selecţionarea,
încadrarea și promovarea personalului, gestiunea și evidența datelor
de personal, acordarea drepturilor de personal, a sancțiunilor și
recompenselor atât în cazul elevilor cât și în cazul personalului
școlii, întocmirii documentelor de pensionare, încetare a
raporturilor de serviciu a personalului propriu, evidența elevilor
școlii, desfășurarea activităților specifice de management
organizatoric la nivelul instituției și a celor de prevenire a
riscurilor profesionale şi protecţie a lucrătorilor la locul de
muncă, din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.
Compartimentul Resurse Umane are în componență și structură
Securitate şi sănătate în muncă – al cărui principal obiectiv îl
constituie identificare pericolelor, evaluarea riscurilor pentru
fiecare componentă a sistemului de muncă și desfășurarea tuturor
activităților specifice de prevenire și protecție în domeniul
securității și sănătății în muncă, precum și de participare la
cercetarea evenimentelor din domeniul de responsabilitate.
(8) Compartimentul Psihosociologie
este structura specializată a şcolii care are ca obiectiv specific
realizarea activităţilor de psihologie prevăzute în Ordinul privind
activitatea de psihologie în Ministerul Afacerilor Interne.
(9) Compartimentul Juridic
este structura specializată a şcolii care are ca obiectiv specific
organizarea şi asigurarea asistenţei juridice la nivelul şcolii,
sens în care îndeplineşte atribuţiile consilierilor juridici din
unităţile şi structurile cu personalitate juridică ale ministerului,
astfel cum sunt acestea stabilite în Instrucţiunile nr. 1111/2005
privind activitatea de asistenţă juridică în M.A.I..
(10) Compartimentul Relaţii
internaţionale
este structura specializată a şcolii care are ca obiectiv specific
continuarea şi extinderea relaţiilor de cooperare în domeniul de
activitate cu structuri similare din statele membre şi cu statele
asociate ale U.E./N.A.T.O. sau alte ţări terţe, precum şi cu
instituţii/organisme internaţionale sau regionale de profil.
(11) Compartimentul Secretariat
este structura specializată a şcolii care are ca obiective specifice
asigurarea activităţilor pe linie de secretariat şi relaţii publice
din cadrul şcolii, păstrarea legăturii cu mass-media, potrivit
reglementărilor în vigoare, asigurarea comunicării permanente cu
alte instituţii pentru popularizarea rezultatelor şcolii şi
cunoaşterii de către întregul personalul a evenimentelor sociale,
culturale, interne şi internaţionale.
(12) Compartimentul Management stări excepţionale, înzestrare,
planificare misiuni şi personal de serviciu
este structura specializată a şcolii care are ca obiective specifice
gestionarea, la nivelul şcolii, a pregătirii pentru trecerea la
stările excepţionale, a situaţiilor de criză pe linie de ordine
publică, a situaţiilor de urgenţă şi a securităţii sediilor,
planificarea înzestrării cu armament, mijloace tehnice şi materiale
speciale şi asigurarea serviciului de permanenţă. Compartimentul
este organizat pe următoarele componente:
a) Componenta Management stări
excepționale, înzestrare și planificare misiuni - ale cărei
principale obiective sunt planificarea și desfășurarea activității
de verificare a capacității de alertare și operaționale la nivelul
școlii și de desfășurare a activităților specifice din domeniul
gestionării situațiilor de criză în domeniul ordinii
publice,situațiilor de urgență produse de dezastre, protecție
civilă și planificare a personalului școlii în misiuni de ordine
publică.
b) Componenta Personal de serviciu – asigură desfășurarea
activităților specifice personalului de serviciu/dispecerat, conform
reglementărilor în vigoare.
(13) Financiar
este structura specializată a şcolii care are ca obiectiv specific
gestionarea şi utilizarea eficientă a resurselor financiare alocate,
prin activitatea de execuţie a bugetului, pe tipuri de venituri şi
naturi de cheltuieli.
IV. CONSILII SI COMISII CU ROL DE INDRUMARE
SI COORDONARE A INVATAMANTULUI
(1)
Consiliul
de conducere
al şcolii asigură conducerea unității de învățământ alături de
director, directorii adjuncți și Consiliul Profesoral pentru
îndeplinirea misiunii școlii.
(2)
(2)
Consiliul Profesoral
este alcătuit din totalitatea personalului didactic - instructori de
ordine publică, coordonatorul compartimentului Resurse umane,
ofiţerii din Serviciul Metodică-planificare şi are rol de decizie în
domeniul instructiv-educativ . Preşedintele consiliului profesoral
este directorul adjunct cu atribuţii pe linie de învăţământ, iar
secretar este şeful Serviciului Metodică-planificare.
(3)
(3)
Consiliul clasei
este constituit din totalitatea personalului didactic care predă la
clasa respectivă şi şeful elevilor clasei. Preşedintele consiliului
clasei este dirigintele clasei, care realizează coordonarea
activităţii clasei de elevi.
(4) (4) Consiliul elevilor
este format din elevii cu funcţii de conducere de la fiecare clasă.
Consiliul elevilor îşi desemnează reprezentanţii pentru a participa
la şedinţele Consiliului de conducere, ale Consiliului profesoral
sau la alte activităţi, atunci când se dezbat probleme care îi
interesează. Numărul acestora se stabileşte prin regulamentul
propriu al Consiliului elevilor.
(5)
(5)
Comisia metodica
se constituie din minim patru
membri, de regula, pe discipline de studiu ori pe discipline
inrudite sau arii curriculare pentru indrumarea de specialitate a
procesului de invatamant.
(6)
(6)
Comisia metodica a dirigintilor
se constituie din dirigintii tuturor
claselor de elevi si analizeaza activitatea acestora atat din punct
de vedere al invatamantului cat si al disciplinei.
(1)
(7)
Comisia pentru curriculum
este formată din şefii de catedră, şefii comisiilor metodice, alţii
decât şefii de catedră, responsabilii de modul, şeful Serviciului
Metodică-planificare, ofiţerii metodişti şi este coordonată de către
directorul adjunct (cu atribuţii pe linie de învăţământ).
(8)
Comisia pentru evaluarea și asigurarea calității este
formată din 3-9 membri (reprezentanți din partea profesorilor, ai
elevilor, ai sindicatelor, după caz și ai eșalonului superior din
cadrul structurilor cu responsabilităţi privind învăţământul), iar
conducerea ei operativă este asigurată de un coordonator desemnat de
director, de regulă directorul adjunct pentru învăţământ. Şcoala
elaborează şi adoptă propria Strategie de asigurare a calităţii
educaţiei şi propriul Regulament de funcţionare a Comisiei pentru
evaluarea şi asigurarea calităţii, denumită în continuare C.E.A.C.,
în baza Metodologiei elaborate de Agenţia Română de Asigurare a
Calităţii Învăţământului Preuniversitar, denumită în continuare
A.R.A.C.I.P..
|